tirsdag 18. mai 2010

Brekkasje

Lagt inn av Espen Medbø kl. 15:13

Det har vært lite skryting av resultater fra Lambertseter i det siste, og mer blir det kanskje heller ikke. Den harde veien gjennom Oslo og ut på landet (Asker) tar på, sykkel som eier.

Motobecane Immortal Force har fått kritikk av meg lenge for at ramma er svak og myk.

I dag fikk jeg en knallgod grunn til å kikke på ny racer da jeg smalt i veggen på jobben. Siste sving inn til sykkelparkeringen ble forsert noe fort og det var grus i veien. Jeg trodde jeg skulle velte, men i siste sekund fikk fordekket grep. Det bar inn i murveggen med forhjulet først i ganske lav hastighet. Definisjonen "ånei-sekundet" fikk for meg en ny dimensjon i dag, tenkte at NÅ går forhjulet og/eller gaffel, som Chrizj gjorde i fjor.




Som forventet kom den deilige lyden av karbon som sprekker, og "ånei-følelsen" ble bekreftet. Men istedet for gaffel og hjul var det ramma som knakk. På to steder knakk den tvers av og bekreftet min kritikk av ramme og litt for bra utstyr til litt for lav pris fra BikesDirect. Nå vet jeg at jeg har syklet rundt på en kjeks i snart 3 år, og har fått en god grunn til å surfe rundt på www.bianchi.com.

4 kommentarer on "Brekkasje"

Ole Jacob on 18. mai 2010 kl. 16:44 sa...

Magisk! Med fare for å ta bikesdirect i forsvar, kan man vel si at sykkelen har blitt brukt?
Gleder meg til å se nytt vidunder :)

Espen Medbø on 20. mai 2010 kl. 09:40 sa...

Bikesdirect har jo levert det de skulle, og JA, sykkelen har blitt brukt. En kjapp hoderegning gir kroner per kilometer:
Nykjøp sykkel ferdig tollet og fraktet: 13000,-
Upgrades i 2009: 1000,- => Total kost 14000,-
Estimert totalt antall syklede kilometer: 11500
Kroner per kilometer:
14000 / 11500 = 1.22
=> Kroner per jobbsykkeldag:
70 * 1.22 = 85.4,-
=> Kroner per drag i Kongsveien:
2 * 1.22 = 2.44,-

Matte er fine greier.

Henrich on 20. mai 2010 kl. 18:56 sa...

Synes det ble litt dyrt å sykle til jobben. Tar med slitasje av klær inn i regnestykket og, så blir fort veldig mye billigere med månedskort.

Espen Medbø on 21. mai 2010 kl. 06:31 sa...

Veit, det er kanskje best å ikke regne ut sånne ting. Men jo lenger man kan ha en sykkel, jo billigere blir det.

Legg inn en kommentar

 

Team Øya Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez