mandag 3. august 2009

Grenserittet 2009

Lagt inn av Espen Medbø kl. 07:57





"Det har kommet ekstreme nedbørsmengder og uansett vær fram til lørdag morgen så vil det være spesielt vått i terrengpartiene. I samråd med løypesjef er det gjort endring i traseen. "
Les hele, eller skip til stikkordslista på bunnen.
Ekstreme nedbørsmengder til tross, solen skinner på kjekke gutter. Ollis, Henrich og Espen stilte til start for andre gang i Grenserittet med mål om bedre tider. Løypa skulle være litt lettere pga omlegging, og arrangørene regnet med ca. 2 minutter raskere tider på folk.
Akiko hadde tatt på seg ansvaret å kjøre og vente på testosteronsprutende karer, så vi slapp å satse på busstransport. Spurven og Kula klarte ikke å holde fingrene fra hverandre i baksetet, og måtte måle lår og legg som vanlig.
Jævlig kjipt å bli nekta oppvarming på Systembolag-strekka i Strömstad, Henrich... Her må det jobbes og seedes bedre neste år.

Starten i pulje 2 var hissig, og jeg hadde ikke én måling av puls under 90% den første halvtimen. Resten av rittet ble også preget av høy puls og å prøve å henge med i terrengpartiene (for min del). Ollis ga en god innsats i front i feltet rundt halvveis i rittet, for så å legge seg tilbake og "drikke cola og prøve å henge med". Jeg (mr. Stamina) fikk plutselig krefter FRA halvveis og ut, og preget føringene en stund. Låra låste seg opp siste bakken, så det ble litt avstand opp til Ollis i innspurten. Det var vel heller ingen som satte penger på at jeg skulle vinne en eventuell spurt...
Alt i alt, alle var meget fornøyd med innsatsen, men skulle kanskje sett bedre tider.Resultat:Ollis: 2:52:18
Espen: 2:52:35
Henrich: 3:13:57
Stikkordsliste, kronologisk, fra mitt perspektiv:
04:20 - Go'dag - mer Go'dag - Faen, pumpa! - Ah, fikk ikke varmet opp i år heller - FETTA for en start - 98% - haha, kjipern å miste kjedet så tidlig - NEI, gjørme allerede - TRASH! - 94% - kar som tryna - deilig, asfalt! - 83%, ny rekord! - prøve å henge med - 89-91%, der trives jeg - nå må det presses - ta igjen felt - opp i front - "når kommer siste terrengparti, tro?" - side om side med Ollis siste kilometerne - SCHMELL, lår krampe, nekter meg å stå i siste bakken, spurt tapt - deilig bigmac.

11 kommentarer on "Grenserittet 2009"

Ole Jacob on 3. august 2009 kl. 08:43 sa...

Meget godt oppsummert - jeg er sliten enda!
Blir artikkelen oppdatert med bilder?

Henrich on 3. august 2009 kl. 10:06 sa...

Navn Tid Plass Alders gruppe.|Kjønn|O/A
Ole Jacob Eriksen 2:52:18 34 / 311 / 314
Espen Medbø 2:52:35 37 / 317 / 320
Henrich Kristoffer Alvær 3:13:57 66 / 1123 / 1156

Litt røff tabell. Forøvrig kom jeg på 22 plass i min pulje. jeg tror dette skal hjelpe til en bedre seeding til neste år. Og birken.

En oppsumering for meg selv:
Til neste år må jeg huske å ikke dra fra feltet i ett tomannsbrudd de første kilometerne, for så å gå på en smell.

Ole Jacob on 3. august 2009 kl. 22:09 sa...

Det første bildet: hvorfor ser kula så vanvittig liten ut og mr.stamina så sjvær ut, og hvorfor ser ikke jeg like stor ut som mr. stamina?

Henrich on 3. august 2009 kl. 23:16 sa...

photoshop?

Henrich on 4. august 2009 kl. 09:54 sa...

Jeg aksepterer at jeg er liten, men det her var jo skremmende! Jeg er ikke SÅ liten!

kvinnesl on 4. august 2009 kl. 19:54 sa...

Er det mulig at Espen har benyttet seg av ditt røvertriks Ole? Å stille seg en meter forann alle andre, for å se større ut på bilde.

Espen Medbø on 5. august 2009 kl. 08:01 sa...

Ser ikke tilogmed kassa større ut der... Kan melde om at det var mye styr om hvem som skulle stå først, og det bildet er ett av mange :-D

Henrich on 5. august 2009 kl. 16:02 sa...

Her er rute med puls, fart, etc: http://connect.garmin.com/activity/10394765

kvinnesl on 5. august 2009 kl. 16:26 sa...

Snittpuls på 90% over 3 timer Henrich? Terskelen er det ikke noe å si på isåfall...

Ole Jacob on 5. august 2009 kl. 21:54 sa...

1. Ja, Espen presset seg forran. Jeg ble stående et stykke bak.
2. Jeg logget avg168 og synes det var mye. Kunne ikke ha ligget noe høyere i det hele tatt. Å ligge på 90% i 3 timer.. det var hissig!

Henrich on 5. august 2009 kl. 22:26 sa...

180/206 =87%, så var ikke oppe i 90%, men nærme nærme... Men man kan jo lett se fra pulsgrafen at jeg begynte litt hardt.

Legg inn en kommentar

 

Team Øya Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez